fredag 10. september 2021

Brodert hårbånd til Oslobunaden!

Her kommer høstens første innlegg, med bilder av hårbåndet som jeg har brodert til barnebarnets konfirmasjon i løpet av sensommeren!
Og nå har jeg stolt overlevert hårbåndet, som skal brukes til hennes nye Oslobunad, som hun får til konfirmasjonen!  
Det er sydd på knytebånd etter ønske fra konfirmanten selv.
Foret er laget av stoff fra en kjole jeg sydde til henne da hun var liten, og brodert med navn og årstall!
Det er også en hilsen fra meg, mormor!
Sensommeren har vært fylt av brodering, og mange forsøk har blitt refusert!
Jeg kjøpte dette prøvekittet fra Oslobunaden for å øve meg på stingene. Link.
Mønsteret til hårbåndet tegnet jeg selv, men det gikk dårlig med frihåndsbrodering! 
Så denne pennen (kjøpt i en bokhandel) til påtegning for å overføre mønstret til stoffet, reddet meg!
Her har jeg kommet ganske langt!
Og her er det klart for montering!
En eske til å ha hårbåndet i har jeg også laget!
Nå gleder meg veldig til å se hårbåndet på konfirmanten førstkommende søndag!

3 kommentarer:

  1. Hyggelig at du er tilbake på bloggen!
    Så fint hårbånd du har brodert til barnebarnet til konfirmasjonen. Og nydelig med hilsen inni og pakket i fin gaveeske! På bloggen min skriver jeg om broderiarbeidet på mitt barnebarns bunad. Hun står konfirmant til våren.

    SvarSlett
  2. Gratulerer med fint arbeid og konfirmanten! Kjempeinnsats spør du meg! Du er så kreativ og utholdende i alt du gjør, og resultatet blir så flott! Håper det kommer bilde av konfirmanten med hårbåndet her på bloggen!

    Klem

    SvarSlett
  3. For et fint bidrag, kjære Catherin ... så ... jeg ønsker deg mye glede med konfirmasjonen av barnebarnet ditt på helgen.
    Et fantastisk broderi du gjorde. Pannebåndet er vakkert. Jeg er veldig glad for å se det. Takk.
    Stor klem Viola

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!