lørdag 1. januar 2022

Retro strikk til dame fra 1961!

I denne strikkeboken utgitt av Norsk Ukeblad i 1961, finner man mange retro strikkeoppskrifter til både barn og voksne! 
Og jeg starter det flunkende nye året 2022, med å dele noen retro strikkeoppskrifter til dame! 
Først ute er Smarte gensere, som kan strikkes med korte og lange ermer, og krage med knytebånd eller  knappestolpe. Se oppskrift her.
En praktisk og tidstypisk Slipover med perlestrikk får du oppskrift til her.
Denne genseren med flettestrikk i vrangborder og krage, synes jeg var veldig fin!
Oppskriften finner du her.
Og så har du dette Chanel-aktige settet med jakke og veske i pepitaruter!
Den finner du oppskrift til i pdf-format her.
Til slutt tar jeg med Genser til utebruk, med flettemønster og raglanfelling, som strikkes i tykkere garn. Se oppskrift her.
I oppskriftene står det ikke garntype, men strikkefasthet, og det går derfor an å finne et garn som passer! Se forslag her.
 
Da gjenstår det bare å ønske dere alle ET RIKTIG GODT NYTT ÅR!
 

1 kommentar:

  1. Ahhh :-) så vakker... Jeg liker spesielt godt veske- og jakkesettet med et houndstooth-mønster :-)))
    Jeg ønsker deg et godt nytt år, måtte mange av dine ønsker gå i oppfyllelse. Klem til deg.
    Viola

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!