torsdag 13. oktober 2022

Othelie cardigan til mor og datter!

Tidligere i år strikket jeg en cardigan til barnebarnet - se Othelie jakke til tenåringen! - som ble veldig godt mottatt! 
Og ikke lenge etter var jeg i gang med en Othelie jakke fra Garnius/SD! til min datter også! 
Jakken har v-hals, og isatte ermer med et delikat bladmønster.
Den strikkes med dobbelt garn i Tynn Kidsilk Erle  (53 % kid mohair 34 % silke 13 % ull). Garnet er supermykt og lett, og det klør ikke!
Det er strikket knapphull, som man kan velge om man vil bruke. Mitt barnebarn ville ikke ha knapper, mens min datter ville ha én knapp øverst!
Her er de begge i sine Othelie jakker!
Jakken sitter veldig pent over ryggen! 
Av restegarnet strikket jeg en egenkomponert lue med det samme bladmønsteret!
 

1 kommentar:

  1. Jakkene er fantastiske, både av dem og fargene også, den vakre lyseblå og bordeauxen, kanskje aubergine også. Og dette herlige myke garnet... Flott!
    Takk for de vakre bildene av datter og barnebarn.
    En glede å se.
    Tillegget til hatten er ekstra klasse. Du gjorde en fantastisk jobb :-))
    Mange hilsener sender deg Viola.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!