tirsdag 11. april 2023

Vårjakke til kalde kvelder!

Egostrikk er blitt et nytt begrep, og nå har jeg strikket en jakke til meg selv i en deilig blanding av ull og alpakka!
Oppskriften heter Spice Market Cardigan, og har et fint mønster som følger raglanfellingen!
Planen var å strikke en lang cardigan denne gangen, og jeg forlenget den derfor med drøyt 20 cm!
Ermene ble også endret på, og jeg strikket ballongermer i stede.
Og i stede for ensfarget, valgte jeg striper! Garnet er Lima fra DROPS.
Jeg valgte også å strikke lommer etter metoden her, samt en egen vri med vrangbord i kanten, som ble sydd fast.
Perlemorsknappene er kjøpte hos Stoff & Stil. Se her.
Mønsteret synes jeg ble veldig fint bak, og det er veldig elastisk i sidene!
Oppskriften til Spice Market Cardigan er fra DROPS. Her ser dere originalen.
Jakken blir nok en ny favoritt!

7 kommentarer:

  1. Så fin jakke. Fantastisk strikket, kjære Catherine. Jeg liker alt med jakken, lengden, stripene, fargevalget og spesielt lommene. Jeg brukte også videoen fra Drops til lommene til en jakke... men jeg strikket ikke den lille stangen øverst, den passer veldig bra til jakken din.
    Fin koselig... gratulerer.
    Mange hilsener til deg fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Viola! Jeg ble veldig fornøyd med jakken, og regner med at den blir en favoritt! Klem Cathrine :-)

      Slett
  2. Så herlig strikkejakke! Den så skikkelig deilig ut! Fint å kunne greie å forandre oppskriften og få detn akkurat slik du ønsker selv :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg er veldig fornøyd med den! Jeg må visst alltid fornadre litt på oppskriften, og gjøre den til "min"!

      Slett
  3. En slik jakke fikk jeg lyst på! Denne side jakken er nok utrolig anvendelig. Jeg skal notere meg navnet. Kjøpte en slik sid jakke i London for 25 år siden. Den er moden for å skiftes ut forlengst. Jeg tror nok du får mye glede av denne. Lekker med striper. Takk for inspirasjon!

    Klem Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg er også veldig glad i lange, vide jakker, og synes jeg var heldig med den! Så fint at du fikk litt inspirasjon! :-)

      Slett
  4. Hej Cathrine,
    Jeg forstår hvorfor denne jakken blir en ny favoritt. Klem Willy

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!