søndag 14. mai 2023

Antikt speil ble nytt blikkfang!

For en stund siden arvet jeg dette gamle, vakre speilet, som har fått nytt liv på soverommet vårt!
Det hang opprinnelig på en gård Oslo - en gård som ble bort da drabantbyene vokste frem på 1950-60-tallet. Her er hele storfamilien samlet!
Speilet har nydelig gullramme, og fasettslipt speil!
Det passet så fint inn i kroken ved vinduet over kisten med lintøy!
I lyset fra vinduet får speilflaten et fint skinn! 
Og noen små skrammer gjør ingen ting - det viser at det har alder og patina!
Med ønske om en fin maihelg!
 

3 kommentarer:

  1. Nydelig speil! Og du tar så fine bilder og tekster med innlevelse. Alltid kjekt å se innleggene dine! Her er det klart for en noe kjølig 17.maifeiring. Godt å ha cape til nordmørsbunaden i morgen tror jeg.

    Gode ønsker for nasjonaldagen! Vi er heldige som bor i Norge.

    Klem Ingunn

    SvarSlett
  2. Vakre speil.
    Jeg ønsker deg en flott nasjonaldag.
    Gratulerer med dagen.
    På nrk - direkte - ser jeg prosesjonen foran slottet og jeg er spesielt glad for å se de mange vakre bunadene.
    Klem av Viola

    SvarSlett
  3. Så flott speil! Og så fint å få arve vakre ting med en historie.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!