søndag 12. november 2023

Husmortipset: Slik rengjør du en en gammel trefjøl!

Nylig var jeg så heldig å kommer over en gammel trefjøl med fine utskjæringer i en nærliggende gjenbruksbutikk! 
Men trefjølen var merket av av tidens tann og etter bruke gjennom mange år, og trengte sårt en vask.
Og et gammelt husmortips jeg fant, var å rengjøre den med grovt havsalt og en sitron!
Her er jeg i gang med å gni trefjølen inn med saltet og saften av sitronen.
Så lot jeg det virke litt, før jeg vasket blandingen av med såpe og vann.
Her står fjølen og lufttørker.
Og her har den blitt hengt opp på kjøkkenveggen!
Om det gamle husmortipset virket? Kanskje ikke helt slik jeg hadde forventet. Men fjølen ble mye bedre enn den var før salt- og sitronbehandlingen!

1 kommentar:

  1. Fint brett, jeg liker også utskjæringsmønsteret i det.
    Det gamle sitron- og salttrikset hjalp absolutt.
    Jeg ønsker deg en fin søndag. Og en hilsen kommer til deg fra Viola

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!