tirsdag 20. mars 2012

Vårens første bruktemesse!

Så var vårens første brukt- og antikvitetsmesse besøkt, og vi har fått en stor dose nostalgi! Eller som Bygårdsmannen sa da han ble spurt om helgas gjøren og laden: - Vi skal reise og se på gammal dritt!

Fra helgas besøk i Letohallen!
Så der fikk de gamle tingene sitt pass påskrevet, og jeg ble en smule forskrekket! Var det kanskje ikke det morsomste han visste; å rote i store kasser med heklede duker og blondegardiner, eller å blåse støv av gamle møbler og snurrepiperier?

Misforståelsen ble til en viss grad oppklart og inntrykket rettet opp, da han like etterpå så litt skyldebetynget ut og sa: - Det ække'særlig mye å skryte av for en mann, at kona drar'n med på brukt- og dille-kongresser!

Og det måtte jeg jo forstå! Riktig nok var det hyggelig å se igjen ting fra hans spede barndom. Men egentlig tenkte han mest på at bilen trengte en vårpuss, og at den dessuten kanskje var moden for utskiftning?

Så det er nok litt motstridende interesser ute og går, forstår jeg, og det er bare å "skylde" på den lille (store) forskjellen mellom mann-kvinne, og akseptere at slik er det!

Men når det er sagt, så står det gamle skapet vi kjøpte nylig på badet nå, nymalt og lekkert - made by Bygårdsmannen! Dere skal snart få se...!

8 kommentarer:

  1. Veldig fint skap :)

    Ja, er kasnkje ikke det mest "mandige" å like sånt.. :P Jeg lar bare gubben være hjemme, han er ikke happy for alt gammelt "ræl" jeg liker.. :P

    SvarSlett
  2. Ha ha.. Jeg kjente igjen den! Så fint skap, blir spennende å se det det det skal være! Ha en fin dag videre og tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min:)

    SvarSlett
  3. Ha, ha det var som morfar skulle sagt det - han er heller ikke så overvettes begeistret for gammelt nips og dill. Bare gammelt verktøy, krittpiper funnet under graving i hagen og slike ting. Han har fått en hylle i trappen ned til underetasjen til slike ting og er fornøyd med det. Så jeg får ha både gamle overlaken, blå/hvite mugger m.m. i fred. Han har ikke oppdaget den nye melkemuggen enda og ikke den fra Green Gate jeg kjøpte for et par uker siden heller. Men bare vent - snart er det vårrengjøring. Det gleder jeg meg til. Kanskje han oppdager en del nytt da?? Gleder meg til å se hva du plukket med deg fra Loppis og til resultatet med det gammelnye skapet. Fin tirsdagskveld ønsker Berit

    SvarSlett
  4. Hihi, ja det var den lille/store forskjellen. Har det nok på samme måte her :D

    Nydelige duker du har funnet :D

    Ha en trivelig tirsdags kveld

    SvarSlett
  5. Åååh♥Så fint bilde på staffeliet var:)
    Hehe..nei mannfolka ser nok ikke på det på samme måten:P

    SvarSlett
  6. Jeg har vært i Skien idag og besøkt hele 3 bruktbutikker iløpet av dagen. Og det var ikke mange menn der, nei. Det var riktignok etpar på Fretex, men en av dem var nok sjåfør for kona.
    Det ble ikke noen store kupp på meg idag, men litt småtteri ble med hjem.

    SvarSlett
  7. Så mange flotte ting du viser! Helt etter mitt hjerte. Likte spesielt skapet - heldige deg;o))
    Nei, det ikke alle interesser en deler sånn med det samme, men her i huset har nok han far blitt så "hjernevaska" når det gjelder det nostalgiske at han leter etter gamle ting selv;o)))

    Ønsker deg en flott morgendag og tusen takk for koselig kommentar;o)
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  8. Hehe, herlig beskrivelse av ræl-messa (som det heter her i huset ;-) ) Digger de "gamle" bildene dine!! :-)

    Ha en fin dag. :-)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!