onsdag 28. november 2012

Lys i mørket! Vår vakre krystall lyse krone by Night!

I går (se her) viste jeg frem vår vakre, gamle krystallysekrone i dagslyset, og i dag får du se den lyse opp i mørket!

Alt i skumringen blir den tent, og da ser det slik ut! Stemningsfult, ikke sant!

Og vi har vært så heldige å få kjøpt noen gamle krystall lysepærer, som det blir det nydeligste lysskinnet av!

Og Bygårdsmannen har satt på dimmer, som gjør at lysstyrken kan reguleres fra et intimt lys, når man sitter ved spisebordet, til et sterkere lys, når man vil lyse opp i de mørke krokene!
Dimmeren er også et yndet leketøy for de søte små (= barnebarna); de som er selve lyset i livet vårt!
Jeg takker for tips som jeg fikk av Rosesommer i går, om å gjøre stearinlysene kortere, slik at de allikevel kan tennes under det lave taket! Disse fra Ikea, er korte, men kortere kan de jo bli! Hi, hi!
Og det var morsomt å lese at MJ hadde nøyaktig samme krystallysekrone, bare større!
Og når man snakker om lys i mørket, så er alle de hyggelige kommentarene dere legger igjen med på å lyse opp i min hverdag, så tusen takk alle sammen, og ha en fin dag i novembermørket!
Men gled dere, for nå nærmere det seg tiden for Cathrines Julekalender 2012!

3 kommentarer:

  1. Jippi - så blir det julekalender i år også! Det er sannelig flott og modig gjort av deg.
    Og det blir veldig spennende å se hva du har gravd frem i år - gleder meg.
    Og du, når det gjelder små lys - det er noe som heter bedelys. Jeg har kjøpt dem til min ene adventstake. Der står holderne så tett at med høye lys så smelter de på siden. Disse såkalte bedelysene er helt perfekte. Hvis du vil kan jeg sende deg noen så du kan prøve? De selges på Kenza her i byen.
    Ønsker deg fortsatt en strålende onsdag og en hyggelig adventstid! Klem Berit

    SvarSlett
  2. Gratulerer med en fantastisk vakker krystallysekrone!
    Gleder meg til julekalenderen din :)

    SvarSlett
  3. Flott lysekrone:-)
    Hørtes veldig spennende ut med julekalender.
    Kos med litt moro for de voksene før jul også.

    Klem fra Elisabeth

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!