torsdag 7. februar 2013

Retro genser for tøffe karer!

På mange av oppskriftene til herrer fra 1950- og 60 tallet, er det helt vanlig at det røykes pipe! Det ble nok ansett for å være skikkelig karslig!
Som på denne oppskriften av genseren Rune fra Dale på 1950-tallet, hvor modellen skuer utover skog og fjell, mens han står i en sky med piperøyk!
Men det var andre tider, og lenge før sigarettrøyk ble erklært helseskadelig! Så dette er nok typisk for 1950- og 60 tallet!
Mønsteret til Rune ble strikket i rødt, hvitt og blått, og jeg har laget en pdf-fil av mønsteret, som du finner her! Men husk at det kun er til personlig bruk! Så er det bare å printe ut, og starte å strikke!
Jeg følger opp med flere mønstre etter hvert!

1 kommentar:

  1. Husker mange av disse mørnstrene fra 60-tallet. Min mamma var ivrig med strikkepinnene og det var ikke få strikkeplagg hun produserte i årenes løp. Mønstrene er borte, men minner om ulike strikkeplagg lever. Takk for at du deler med oss Cathrine! god fredagskveld ønsker Berit

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!