mandag 3. mars 2014

Åpne Norgesglass på 1-2-3!

Som jeg lovet dere, vil jeg nå avsløre min helt egne, kreative løsning, for å åpne og lukke et gjenstridig Norgesglass på 1-2-3!
For gleden over å ha en fin samling gamle Norgesglass i daglig bruk, skal ikke få ødelegges av trege skrulokk, nei!
Så her måtte hodet legges i bløt, og løsningen på problemet finnes, og det raskt!
For jeg vil nødig måtte rope på mannen i huset, hver eneste gang jeg skal åpne et Norgesglass!
Men løsningen var snublende nær, om man en gang har fått trege kommodeskuffer eller gamle treski til å gli lett som en lek!
Men tager rett og slett et stearinlys,
gnir metallringen godt i rillene med lyset, og børster av overflødig stearin!
Her er ringen klar til å skrus på glasset! Det bør nå gå lekende lett!
Lyset som jeg synes egner seg beste, er Ikeas kronelys - se her.
NB! Dette må ikke brukes på varme glass, men på tørre, kalde ringer!
Nå vil jeg gjøre dette med Norgesglassene som jeg har sysaker i - så vil kanskje sømmen også gå lekende lett?

Med ønske om en fin vårlig uke!

5 kommentarer:

  1. Smart! Takk for tipset!

    Ha en fin mandag!

    Klem

    SvarSlett
  2. God ide. Takker og bukker. Klem.

    SvarSlett
  3. Åh, vad jag gillade dina glas du har till sytillbehör! Riktigt vackra. Kanske blir det ännu roligare med sömnaden när omgivningen är vacker.
    Må så gott!

    SvarSlett
  4. Ja, stearinlys kan brukes til flere ting, men hjelper dessverre ikke til å få opp svigermors norgesglass med villbringebærsyltetøy fra 1981. De har stått i kjelleren på en hytte vi rydder ut av nå.Har forsøkt m. gummihansker. Nå gjenstår å spenne dem fast i høvelbenken.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!