torsdag 7. juli 2016

Etterlysning: Mønster til hekleduken på kjøkkenet!

På kjøkkenet vårt sto det tidligere et gammelt skap. Min farmors gamle Panservekt hadde sin faste plass her, og derfor kalte vi det for Farmorkroken!
I innlegget Stråmønsterduk på plass på kjøkkenbordet igjen, viste jeg noen bilder av hvordan jeg brukt voksduk som hyllepapir i skapet.
Og på bildet skimtet man denne heklede duken med røde kanter.
I en kommentar fikk jeg spørsmål fra Tussilago om jeg hadde oppskriften til denne duken.
Men dessverre må jeg skuffe deg! Den gamle hekleduken ble kjøpt i en bruktbutikk i sin tid!
Endel av det røde var falmet av sol og elde, så jeg la den slik at det ble minst mulig synlig.
Så, da vi skulle pusse opp kjøkkenet i 2014, ble denne duken gitt bort. Og det har jeg angret på!
Men kanskje den kan kopieres ut fra bildene jeg har tatt?
Så for Tussilago og andre heklekyndige, håper jeg at dette bildet (klikk for stort format) vil vise mønsteret tydelig nok til at man kan gjenskape det!

4 kommentarer:

  1. Lykke til. Denne blir en hyggelig hekle :-)))
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  2. Du er en knupp, Cathrine! Duken er kjempeflott, og en slik vil jeg gjerne hekle, som du vet;) I dag er det gråvær ute, så når litt hagearbeid er unnagjort tror jeg nok at det blir fart på heklekroken. jeg gleder meg!

    SvarSlett
  3. Fant en duk som ligner litt, kanskje det kan hjelpe noe på konstruksjonen.
    http://www.jessica-tromp.nl/vintage/square%20rose%20center%20vintage%20crochet%20patterns%20free%20doily%20doilies%20pattern.htm

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Sylke! Det liknet jo veldig på hvordan mønsteret er bygget opp, og vil sikkert være til god hjelp, hvis noe vil prøve seg på denne duken! :-)

      Slett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!