tirsdag 5. juli 2016

Cathrine Design: Lysegrønn alpelue med åtteblads mønster!

Som nevn i Sommerstrikk med pasteller, startet jeg sommeren med et par strikkeprosjekter, og det ene var en lysegrønn egen designet alpelue!
Luen ble strikket fra toppen og ned, og ble til rundt et mønster med åttebladsrose. Jeg skrev om det i Åttebladsrosen - en gammel klassiker.
Jeg brukte rette og vrange masker til å få frem mønsteret,
og i toppen festet jeg en gammel tinnknapp med åttebladsmønster!
Luen ble avsluttet med et glatt felt med  taggekant.
Se hvordan man strikker taggekant her.
Her sitter jeg på den blå benken i hagen, og koser med med pastellstrikketøy nr. 2!
Luen er strikket i er Arwetta ekstra fin merino ull fra FilcolanaDet er supermykt og egnet seg fint til en lett, tynn alpelue!
Jakken på bildet er Nancy, som du kan lese om i Fancy Nancy ferdig!
Med ønske om 
en fin sommerdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!