onsdag 7. februar 2018

DIY og dilla på stråmønster!

Enkelte ting går ikke over, og jeg har fremdeles dilla på stråmønster!
Samlingen min fra Egersund og Villeroy & Boch vokser sakte, men sikkert! 
Jeg lar altså ikke et godt kjøp gå fra meg, og jeg er ivrig samler av kreative stråmønster ideer!
Som denne strikkede puten fra Stine Hoelgaard, som hun har funnet mønster til her.
Eller hva med en lyslykt som lages med decoupage av en papirserviett med stråmønster?
Et slikt bokmerke, laget av Kristina Madsen, hadde vært midt i blinken for meg!
Eller hva med er skjerf? Mønster får du kjøpt hos Frk. Bonde her!
Dette perlemønsteret kan man lett overføre til et broderi!
Ellers så kan man jo være heldig og finne en gammelt duk i gjenbruksbutikkene! Denne fant jeg hos Lauritz.com.
Dette mønsteret er fint å kopiere,
hvis man vil brodere en duk e.l.
Og stråmønster kan også males på, som denne lampeskjermen,
eller som pynt på steiner!
Eller hva med å dekorere et gulvur? I så fall må du nok øve litt først!
Liker du å brodere korssting, kan du gjøre som kunstner Nils Vigra Hausken, og overføre stråmønster til et veggbroderi!
Det finnes gratis programmer som overfører foto til broderimønstere: Se her.
Gamle blåmalte kopper kan få nytt liv med stett i glass!
Royal Copenhagen har faktisk jevnlige kurs for de som vil lære å male stråmønster - se her!
Kanskje det ville vært en fin gaveidé til en som meg? :-)

1 kommentar:

  1. Veldig fint... jeg liker. Nydelig de delikate blåblomstene på hvitt. Takk for mønster setningen, flott er skjerfet.
    Hilsen til deg. Ha riktig god helg Cathrine.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!