fredag 27. juli 2018

En gul VW boble og retro camping!

På en av våre sykkelturer, dukket denne 1950-talls VW bobla opp!
Den sto parkert med ett hjul på hver side av grøften, og var parkert med milimeterpresisjon!
Og i bakvinduet tronet en skikkelig klassiker av en matboks!
Det fikk meg til å tenke på mine foreldre, som reiste på telttur i en maken VW boble,
og hvordan campinglivet fortonet seg før!
Da man klarte seg med lite, og var fornøyd med det! Her Kviltorp camping i Molde.
Og jeg tar meg i å savne barndommens somre, og bobla vår, der en familie på 5 fint fikk plass!
Og jeg husker da min far sørget for at min mor fikk gatens første konebil, noe som ikke var helt uproblematisk, for de andre fruene!
Min mors boble gikk også flittig frem og tilbake til hytta ved Halden. Turen over til Svinesund var ikke lang!
Så synet av den gule VW'n fikk frem mange gode minner!

1 kommentar:

  1. Herleg innlegg som får meg til å mimre.
    Folkevogn var første bilen vår, og den første eg køyrde...

    God helg frå Anne-Mari

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!