onsdag 6. desember 2023

Den fineste gjenbruks juletrepynten lager du selv!

Den fineste juletrepynten er den man lager selv, og som vekker gode minner mange år senere!
Som julefigurer man har laget sammen med barn og barnebarn av trolldeig!
Her har jeg samlet julepynt du kan lage selv av det du har i huset. Som gamle julekort som blir til juletrepynt! Se her.
Ved hjelp av gamle pepperkakeformer og et foto, kan du henge minnene på juletreet. Se her.
Ved hjelp av gamle pepperkakeformer kan du også "støpe" juletrepynt av søtsaker! Se her.
Og de gamle knappene etter bestemor, kan bli til de fineste snøkrystaller! Se her.
Gamle sandkakeformer blir til glitrende julepynt på 1-2-3! Se her.
Julestjerner av stoffrester syr du enkelt selv. Se her.
Her er gamle former og nøkler blitt brukt til å lage julebjeller! 
Og gamle sølvskjeer kan bli juletrepynt! Se her.
Juletrepynt av gamle tekstiler og broderirammer som du maler i friske farger ser du her.
Ser du bare mulighetene, kan du lage juletrepynt som er helt unik, og som ingen andre har! 

2 kommentarer:

  1. Her var det mye fint og mange gode ideer! Kanskje noe å gjøre når barnebarna kommer på besøk :) I dag inviteres du til å være med på en broderiutfordring. Les mer på bloggen min! Velkommen til å delta :)

    SvarSlett
  2. En glad hilsen til deg og takk for ditt fine bidrag. Jeg liker den hjemmelagde julepynten med pepperkakeformer og også restestoffstjernene... så vakkert. Juletreet vårt i stua det blir bare satt opp og pyntet 24. desember, så jeg kan tenke på om jeg vil lage noe fra samlingen din :-) Tusen takk Cathrine.
    Jeg ønsker deg en fantastisk tredje adventshelg.
    En klem til deg fra Viola

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!