søndag 26. november 2023

Jul i gjenbruks butikken i Ørje!

Ønsker du deg god gammeldags julestemning, er gjenbruksbutikkene landet over vel verdt et besøk!
Der finner du nostalgisk julepynt fra din egen barndom, juletekstiler, julestjerner, kakebokser og "alt" til jul for en rimelig penge!
Jeg besøkte nylig Samvirkelaget Bruktbutikk i Ørje tett på svenskegrensen, der jeg alltid stikker innom når vi skal på en handletur til Årjäng.
Og der var det julestemning i alle rom, og et stort utvalg av julepynt.
Som denne vakre, håndbroderte julekalenderen, som jeg håper noen kan få glede av i årene fremover! 
På det blå bordet sto det engler og noen blånisser.
Dette flotte dukkeskapet med en stor nissefamilie, har butikken fått låne for anledningen!
Det står utstilt til glede for både små og store!
Det er også mulighet for å ta seg en hvil og en pepperkake,
mens du kanskje finner noen kreative juleideer i dette heftet!
På det grønne bordet fant jeg disse gamle nissemuggene- og koppene.
Se åpningstidene og annen info for Samvirkelaget Bruktbutikk her.
 

1 kommentar:

  1. Takk for tips. Lurer jaggu meg på om det blir en tur til Ørje i helga :-)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!