lørdag 19. januar 2019

Retro hekle oppskrifter: Heklede puter fra 1960 i glade farger!

I min jakt på gamle oppskrifter i bruktbutikkene, fant jeg denne fra det glade 1960-tallet!
Det var den gangen det skulle være gult, orange, brunt og grønt!
Og heklede minikjoler var veldig populært!
I oppskriften finner du disse runde putene,
og noen firkantede med bestemorsruter.
De hadde sikkert passet perfekt i denne sofaen og stolen!
Du kan jo velge andre farger! Se oppskriften her. Husk at den er ment kun til privat bruk.

2 kommentarer:

  1. Artig! Jeg husker den tida der med alle de skarpe fargene og den elegante hårsveisen. Jeg har nok flere sofapute-trekk som er hekla, men som av en eller annen grunn er lite brukt. Men kanskje nå etterhvert som de broderte begynner å bli ganske tynnslitte? Men vi tilhører nok en utdøende rase som har håndlagede puter i sofaen.....

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Hei hei! Veldig morro å ta en titt inn til deg! Jeg husker jo veldig godt både disse putene og heklekjolene m.m.
    Inspirerende blogg du har, - og jeg ser at du legger ned en del jobb i innleggene dine... Flott!
    Jeg kommer tilbake!

    En liten mandagshilsen fra Inger G.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!