onsdag 13. februar 2019

Retro oppskrift: Promenade fra 1962!

Tidlig på 1960-tallet kunne du møte disse to damene i vårfine drakter kalt Promenade!
De var høyst tidsriktige, med den kjent pilleeskehatten kledelig på toppen,
samt med en kjekk håndveske!
Draktene var trolig inspirert av stilikonet Jackie Kennedy, her fra 1961.
Draktene har strikket skjørt, men heklet jakke, hatt og veske. 
Jumperen med 3/4 lange ermer og halvhøy hals er strikket. 
Oppskriften er fra Sandnes Garn og har nr. 852S. Draktene ble strikket i Peer Gynt garn
Oppskriften finner du her. Husk at den er kun ment til privat bruk.

2 kommentarer:

  1. Hei Cathrine,
    Koselig å se at du blogger enda. Jeg måtte innom bloggen min for å finne en oppskrift😊 Så måtte jeg bare innom deg og se om du var der:-) Jeg ser at google vil legge ned bloggene i april og jeg lurer på hvordan vi skal løse dette uten at vi mister alle innleggene. Vet du? Klem fra Hjørdis. P.S jeg klarer ikke logge meg inn på bloggen min lenger og får derfor ikke laget innlegg :-(

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Hjørdis! Så hyggelig at du er innom meg av og til! Jeg savner bloggen din, og hadde håpet at du kanskje ville starte opp igjen? Jeg skvatt litt nå, for jeg har ikke hørt at Google legger ned bloggene, men at Google+ forsvant vet jeg. Og jeg tror ikke blogspot forsvinner - se her: https://www.digitalinformationworld.com/2018/11/not-closing-blogger-service-comments-google.html Ønsker deg en fin søndag! Klem Cahtrine :-)

      Slett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!