søndag 17. februar 2019

Småstrikk og baby teppet til Amanda prosjektet tar form!

I Masker med mening! fikk dere se den spede begynnelsen til mitt egenkomponerte Amanda teppe!
Og nå er babyteppet ferdig strikket, og venter på en såpevask!
Jeg har også startet på luen som skal følge med babyteppet, og her prøves den av bamsemor!
Lue og sokker strikker jeg etter Tove Fevangs oppskrift her.
Jeg har ikke bestemt meg om luen skal være åpen i toppen, men kanskje strikker jeg begge deler?
Babyteppet jeg har strikket, har ruter i vrange og rette masker, med rillekant rundt. 
Teppet ble cirka 80 x 80 cm. og det ble litt større enn det jeg hadde beregnet.
Derfor kommer luen og sokkene til å passe 0-3 måneder. 
Senere vil jeg konsentrer meg om småstrikk, som luer, sokker, votter, mammakluter og bamser.
Det finnes mange fine oppskrifter til baby og premature barn, og noen kan du laste ned hos Dale Garn her og her.
Denne søte babyluen- og vottene hos DROPS heter Little Miss Ribbons Mittens.
Garnet jeg strikker med er Trysil babygarn 100% merinoull.

3 kommentarer:

  1. Her var det mange gode tips! Så lekkert teppet ble! Skal det blokkes? Må nok sjekke ut linkene, men nå begynner Farmen kjendis.

    Fortsatt fin søndagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Det ble ett flott teppe, likte fargene,med veldig bra størrelse. Det er akkurat sånne tepper det er aller mest bruk for nå.(minst 60-70 cm men gjerne noe større)
    Jeg holder også på med ett i rutemønster nå men det er ensfarget.
    Takk for at du bidrar til prosjektet ❤️

    Klem fra kontaktperson for Nordland

    SvarSlett
  3. Så flittig du er med pinnane.
    Nydelege plagg.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!