søndag 14. april 2019

Hot Cross Buns - himmelsk gode påske boller!

Det kom et vakkert påskekort fra min venninne, Ann, som det har gjort hver påske i nesten 40 år!
Jeg samler på dem, og bruker de som påskepynt!
I år hadde kortet bilde av et bakeverk som Ann fortalte het Hot Cross Buns - noen saftige boller som skal spises på Langfredag. Se her.
Og jeg begynte straks jakten på en oppskrift på Hot Cross Buns, som er noe alle britiske barn lærer å bake på skolen.
Og hos Mary Berry (Englands svar på Ingrid Espelid) fant jeg en klassisk oppskrift på Hot Cross Buns!
Du finner oppskriften hennes her. Foretrekker du en norsk oppskrift finner du det her.
Det finnes også mange varianter av Hot Cross Buns. Klikk på bildet for å se oppskriftene.
Bollene skal serveres rykende varme med smør og evt. syltetøy.
I England selges de over alt!
Med ønske om en fin Palmesøndag til dere alle! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!