torsdag 4. juli 2019

Arabia Landskap terrin ble bordets midtpunkt!

Etter et dypdykk i en bruktbutikk i Køge (det kommer omtale av butikken senere), fant jeg en fin blå og hvit Arabia terrin!
Og den så jeg straks for meg som et fint midtpunkt på spisebordet med en blomst eller plante i!
Det viste seg at terrinen ble produsert av finske Arabia på 1950-tallet.
Serviset het Maisema eller Landskap, og kom i blått, rosa og brunt. Dette ble solgt hos Bukowskis.
Designeren het Reinhard Richter, og Landskap ble produsert mellom 1941-1964. 
Jeg har ikke klart å finne noen opplysninger om Reinhard Richter. Men kanskje er han med på dette bildet fra 1940? Link.
Min terrin manglet dessverre lokk, men egner seg ypperlig til potteskjuler!
I lyset fra vinduene trives de grønne Myntrotterumpe-planten fint! 
Og hvis jeg er heldig, finner jeg kanskje et lokk til terrinen senere en gang!


1 kommentar:

  1. Lekker terrin.Kanskje du får mykje glede av den uten lokk til blomster som du viser eller til andre ting og tang.
    Du er flink til å finne skatter.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!