fredag 25. oktober 2024

Trollbildet som fikk nytt liv på hytteveggen !

I 1970 malte min mor en kopi av Theodor Kittelsens maleri "Trollet som grunner på hvor gammelt det er" (1911), som hun ga til sin far i 75-års gave! 
I mange år hang det på mine besteforeldres vegg i glass og ramme. Her er de på stølsferie i 1966!
Men nå har det fått nytt liv på min sønns fjellhytte, der det har fått et mer moderne oppheng!
Der passer det godt til omgivelsene! Her fra en trolsk høstdag 2024!
Dette bildet jeg tok fra hytta, får meg til å tenke på Th. Kittelsens bilde av Soria Moria slott! 
Th. Kittelsens bilder som plakat i forskjellige størrelser kan du bestille her, og oppheng her.
Like ved hytta ligger Grønkinn stølen, som jeg skrev om i "Hytte på historisk grunn!".
Den gamle bøtten minner om stølslivet, som en gang eksisterte i den norske fjellheimen!
Og som Kittelsens-trollet våker over fra hytteveggen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!