onsdag 25. mars 2020

Hekle populære Victorian Lattice Square!

I disse dager trenger alle et lite håndarbeide, og her har jeg funnet frem til de populære Victorian Lattice Square!
Heklerutene er en fin variant av bestemorsruter med blondemønster i midten.
Og av disse kan man variere i det uendelige med farger og sammensetninger!
De egner seg både til tepper, puter, håndklær, grytekluter, glass- og dekkebrikker, duker, vesker og mye mer!
Og det er en super måte å få brukt opp restegarn!
Jeg planlegger å hekle en pute eller to, men starter forsiktig med å lære meg teknikken!
Hos Järbo finner du oppskriften til Victorian Lattice Square på svensk her, og på engelsk hos Destany Waymore her.
Dette babyteppet var helt skjønt!
Her finner du en video om Victorian Lattice Square, og her ser du hvordan du hekler sammen rutene.
Ønsker du mer blonder mellom rutene, finner du en fremgangsmåte her.
Så da er det bare å rote frem litt restegarn, og dette i gang!
Diverse foto: Pinterest.

4 kommentarer:

  1. very very nice ! impressionant

    SvarSlett
  2. Nydelig heklemønster! :) I dag inviterer jeg til å lete etter akantus-inspirert dekor innendørs og utendørs :)

    SvarSlett
  3. Takk for tipset! Dette skal jeg merke meg. Veldig fine arbeider du viser! Jeg strikker for det meste, men har planer om et hekla teppe etterhvert.

    Ønsker deg gode dager i ei krevende tid!

    Klem

    SvarSlett
  4. Vakkert mønstert Cathrine, jeg liker.
    Hilsener til deg. Vi har så fint solen...
    Ønsker deg alt best Cathrine.
    Klem

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!