lørdag 3. oktober 2020

Skap en personlig retro stil av gratis ting!

Retro stilen har fått sin renessanse, og i dag selges teak møbler og andre ting fra 1960-70-tallet i stor stil!
Mye i teak selges dyrt. Men en god del selges rimelig eller gis faktisk bort på Finn! Der ligger det til en hver tid over 30.000 gratis ting!
Og nettopp på Finn har jeg funnet flere av tingene du ser i dette innlegget! Du finner denne sofaen her
Et flott radiokabinett var nok alle nygifte pars store drøm! Link.
Denne seksjonen gis bort her.
Det finnes mange flotte sybord, og denne skulle jeg gjerne hatt, selv om det ikke er helt gratis!  Link.
Denne sofaen og bordet gis bort her.
Og et piano i stuen hadde skapt stemning! Link.
Barnesenger finnes det mange av, som denne klassiske utrekkssengen. Link
Soveromsmøblement i teak kan jeg huske at mine foreldre kjøpte seg! Dette soverommet var fra Bohus.
Slike senger gis bort her og her, og sminkekommode her. Nattbord fås kjøpt her.
Her sitter mine foreldre og meg selv i vår tidstypiske stue!
Mange av teakmøblene kan se matte ut, og har fått flekker av ymse slag. Men da kan de fornyes med bl.a. sandpapir og teakolje. Se her.
Husk at det som jeg henviser til over alt kan være gitt bort. Men da er det bare å vente til noe tilsvarende dukker opp. Lykke til!

Div. foto: Pinterest.
 

1 kommentar:

  1. Tidstypisk interiør for den som liker det! :-) Hyggelig bilde av deg og dine foreldre!
    Ha en fin helg!
    Klem Sylke

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!