lørdag 7. november 2020

Male trapp: Fra slitent møbel til lekkert blikkfang!

Jeg har lenge ønsket meg "ny" trapp opp til 2. etasje, og nå er vi endelig i gang!
Trapp, gelender og håndløpere skal males. Farger er ikke bestemt ennå, men det blir mest sannsynlig hvitt, samt enten lysegrå, lysegrønn eller lyseblå.
I øyeblikket er en stor sparklejobb i gang, etter mange tiår med bruk av flere barnefamilier!
Deretter må trappen grunnes to ganger med TreStjerner sperregrunning, før den males med TreStjerner gulvmaling.
Her kan du lese om fremgangsmåten når du skal male trapp eller gulv.
Og her har jeg samlet noen inspirasjonsbilder og ideer til hvordan trapp, gelender og håndløpere kan males! 
For det er mange måter å gjøre det på! Her er alt malt hvitt.
Mens denne trappen og gelenderet er hvitt, mens selve trinnene og håndløperen er grått.
Her er en annen måte å male trinn og gelender på. Jeg synes det er veldig fint når håndløperen er i mørkt, lakkert tre!
Her har trinnene blitt grå på midten. Det kreves en stor maskeringsjobb, men blir veldig fint!
Trappen blir lett et blikkfang som øyet trekkers mot, og er derfor viktig for helhetsinntrykket. 
Jeg gleder meg veldig til jeg kan vise dere det ferdige resultatet!
Hvilke farger synes forresten du at vi skal  velge?

Diverse foto: Pinterest.
 

2 kommentarer:

  1. Å male trapp er et omfattende arbeid. Vi har en trapp som er mørk grå. Problemet med det er at støv blir veldig synlig. Og støv kommer veldig fort tilbake når man går opp og ned trappen mange ganger for dag. Jeg tenker støv vil være veldig synlig i en hvit trapp også. Men det kommer jo veldig an på hvilke farger dere har i rommene i hver ende av trappen, og i huset ellers. Utfordringen er jo kunne bruke trappen, å komme seg til soverommet, f.eks. hvis man har malt om kvelden. Da gjelder det å male seg rett vei! Lykke til! :)

    SvarSlett
  2. Da bin ich gespannt, wie die Treppe aussehen wird.
    Die Beispiele sind alle toll.
    Und ich würde die Farben weiß und Grau und Holz nehmen.
    Schönen Abend, lieben Gruß
    Nicole

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!