søndag 17. januar 2021

Populære Stockholm Slipover fra PetiteKnit!

Før jul hadde jeg mange gaveprosjekter på gang, og nå kan jeg endelig vise frem det jeg hadde på pinnene! 
I Populær vest til hele familien, fikk dere mange tips om gratis oppskrift er på vest til hele familien.
Men selv falt jeg for Stockholm Slipover fra danske PetiteKnit (designer Mette Wendelboe Okkels), som jeg har strikket til datteren min!
Vesten ble strikket med 1 tråd Sunday PeititeKnit (farge 4313) og 1 tråd Tynn Silk Mohair (farge 4323) fra Sandnes garn.
Grunnen til at jeg valgte Stockholm Slipover, er at den har en veldig fin passform. 
Det skyldes blant annet at skulderhelningen dannes ved hjelp av forkortede omganger (vendepinner). Se video her.
Stockholm Slipover strikkes ovenfra og ned. Først bakstykket, så skuldrene og forstykket, og til slutt bolen.
Hos PetiteKnit finner du mange nyttige strikkevideoer.
Se hvordan du samler opp maske til hals- og ermkant slik at det blir pent her
Datteren min var veldig fornøyd med julegaven sin, og jeg synes vesten passet veldig fint til henne!
Nå er jeg i gang med Stockholm Slipover til meg selv! Du finner PetiteKnit her og her

2 kommentarer:

  1. Så nydelig vest, takk for mønster. Kan bli en slager til ungjente i familien.

    SvarSlett
  2. Morsomt at slipover er blitt moderne igjen. I min barndom var det mest guttene som brukte det. På 70-tallet strikket jeg meg en selv, da var det på moten for begge kjønn. Heldig den som får en så deilig gave! :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!