fredag 26. februar 2021

Gårds drømmen: Småbruk i hjertet av Telemark til salgs!

I Hjartdal, i hjertet av Telmark, ligger denne småbrukerdrømmen og venter på deg! 
På eiendommen finner du våningshus, stabbur, smie, uthus, en eldre låve/uthus og garasje. 
Fra gårdstunet er det flott utsikt over nærområdet! 
Her ved dette vinduet i 2. etasje hadde jeg nok funnet meg godt til rette ved skrivemaskinen! 
Og ikke minst på kjøkkenet en kald vinterdag,
med en kaffekopp foran svartovnen!
Her fra en av stuene.
De gamle dørene og orginale detaljer er bevart.
Her fra et av soverommene.
Ute finner du dette sjarmerende stabburet!
I Hjartdal finner du mange gamle flotte gårder. Her et foto av nabogården Hovdejord 1909. Link.
Trenger du inspirasjon anbefaler jeg at du tar en titt hos LivsLyst. Liv har gjort sin gårdsdrøm til virkelighet et annet sted i Telemark! 
Småbruket i Hjartdal finner du til salgs her.

6 kommentarer:

  1. Oi, dette er hjemmet til tanta mi - pappas søster...

    SvarSlett
    Svar
    1. Så artig det var da! Det er et flott sted, og det vil vært lykken for mange å få bo her! :-)

      Slett
  2. Takk for bildene, Chathrine.
    For et flott sted ... Uansett hadde jeg en fantastisk drøm :-) Hilsen til deg.

    SvarSlett
  3. Jeg er vokst opp på landet og bodde på et småbruk de første årene av barndommen. Men som voksen har vel drømmen om et småbruk ikke vært så veldig påtrengende. Men av og til kan man jo drømme seg tilbake og tenke at det hadde masse positive kvaliteter ved seg. En ferie på et småbruk kunne jeg godt tenke meg :)

    SvarSlett
  4. Takk for hyggeleg helsing hos meg !
    Ser flott ut dette småbruket, men eg er der no at eg kunne tenkt meg å flytte i mindre husvære, gjerne ei leiligheit i sentrum...men samtidig er det trygt og godt å bu i huset me har hatt i snart 50 år...
    Ynskjer deg ein fin vår.
    Helsing Anne-Mari

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!