søndag 7. mars 2021

Som mor, så datter: Stockholm slipover nr. 2!

I innlegget Populære Stockholm Slipover fra Petit Knit, viste jeg frem vesten jeg strikket til min datter til jul!
Og her ser dere Stockholm Slipoveren som jeg har strikket til meg selv!
Begge er strikket med 1 tråd Sunday PeititeKnit og 1 tråd Tynn Silk Mohair fra Sandnes garn.
Min datter fikk fargen Frozen Yoghurt, mens jeg valgte rustrød til meg selv! 
Jeg er veldig fornøyd med passformen på Stockholm Slipoveren, som har helning på skuldrene. Disse dannes ved hjelp av vendepinner. Se video her.
Halskant og ermkanter strikkes etter metoden her
Nå gleder jeg meg til å bruke vesten min, som jeg ble veldig fornøyd med!
Mønster til Stockholm Slipover får du kjøpt i din lokale garnbutikk eller hos PetitKnit her. Der finner du også mange fine strikketips.
Her ser dere min datter og meg selv i Marius-luer som jeg strikket for noen år siden! Se Marius luer i rødt, hvitt og blått og Alpelue med Marius-mønster.

3 kommentarer:

  1. Et så vakkert bilde av deg og datteren din ... mange hilsen deg.
    Vesten er nydelig, jeg liker begge farger, selv om den mørkere ville passet meg bedre :-)) Fantastisk når passformen er riktig.
    Kos deg og ha en fantastisk søndag.

    SvarSlett
  2. Goedemorgen Catherine, nice that the slipovers are back. I used to knit them too in the seventies. Wears well during the change of seasons. Nice yarn and colours. Nice photo of you and your daughter.
    Fijne zondag, lieve groet Willy

    SvarSlett
  3. Slipover er så in for tida, og disse var fine på fasongen. Jeg hadde vakt på Uvdalsstugu i går, og da solgte jeg en lignende vest. Den rustrøde fargen er nydelig!

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem Ingunn

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!