søndag 21. februar 2021

Varm Fjord Mosaic genser på pinnene!

Akkurat nå strikker jeg en varm Fjord Mosaic genser i alpaca og ull med høy hals!
Etter at jeg strikket Fryd genser til en fornøyd ektemann, falt valget på denne til meg selv!
Genseren strikkes ovenfra og ned, og jeg har valgt min ege vri med høy hals.
Garnet er Lima fra DROPS i 65 % ull og 35% alpakka i fargene natur (0100) og petrol (0701).
Mønsteret er morsomt å strikke og lett å huske! 
Genseren har raglanfelling, og det blir mange masker på pinnen etter hvert! Jeg bruker 100 cm KnitPro Karbonz rundpinne, som er veldig god å strikke med!
Raglanfellingen skaper et fint mønster i seg selv! Jeg bruker øketeknikken her og her.
Fjord Mosaic-oppskriften finnes i genser og lue her,
mens oppskrift til Fjord Mosaic votter og sokker finnes her.
Hva har du på strikkepinnene akkurat nå?


4 kommentarer:

  1. Hej Cathrine, what a wonderful pattern.That will be a fine genser to wear. Have a nice sunday! Lieve groet Willy

    SvarSlett
  2. Så fint som du strikker! Nydelig genser! Mildvær akkurat nå, men kuldegradene kommer nok tilbake, og da blir denne genseren god!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Genseren blir kjempefin. Stilig mønster.
    Ha en fin helg!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!