tirsdag 28. september 2021

Klassiske Marius gensere til konfirmasjonen!

Denne høsten har 3 av våre barnebarn stått til konfirmasjon, og én av gavene til tvillinggutta ble klassiske Marius-gensere!  
Jeg kom på den ideen litt vel sent, men på 17. mai var jeg godt i gang med genser nr. 1!
Garnet er såkalt kløfritt: DROPS Cotton Merino i 50% ull og 50% bomull. Her strikker jeg ved Mjøsas bredd i sommer!
Det er ikke første gang de får Marius-gensere. Og på kakepynten til konfirmasjonen deres brukte jeg et bilde fra da de var 4-5 år. I Marius-gensere, selvsagt! 
Det tok seg fint ut på Prinsessekaken, synes jeg! Den lager jeg alltid til familieselskaper.
Her ligger gavene til konfirmantene klare til levering!
I eskene skjulte deg seg spesiallagede mansjettknapper i sølv, laget av mynter fra fødselsåret deres! 
Marius-genserne ble vel mottatt, og jeg er fornøyd med egen innsats! Her matcher de hunden Ada, som fikk sin Marius-genser sist vinter! Link.

3 kommentarer:

  1. For en koselig konfirmasjonspresang! Marius i originalfarger er en innertier. Og med isatte ermer til gutta. Du er kjempeflink!
    Likte de mansjettknappene også, og kaka gikk sikkert ned på høykant. Gjærbakst er kjempegodt!

    Klem Ingunn

    SvarSlett
  2. For noen flotte konfirmasjonsgaver du lager! Og for en spennende idé med de mansjettknappene! Håper de vet å sette pris på gavene! I dag så jeg et gammelt klassebilde i avisen. Det slo meg at alle hadde hjemmestrikkede gensere eller kofter. Så mye flott hjemmestrikk! :)

    SvarSlett
  3. Fantastiske gaver :-) Hvor skal jeg begynne ... med Marius. Ja, bare flott og jeg er glad for at jeg strikket en til meg selv med garn i Oslo.
    Mansjettknappene er veldig stilige og du dekorerte eskene pent.
    Fine gaver og kaken ser fantastisk ut, jeg tror jeg skal bake den til høsten :-)) Mange fine hilsener til deg. Viola

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!