onsdag 18. mai 2022

Min sommer favoritt: Ella Shirt fra Lene Samsøe!

I dag kan jeg stolt vise frem min fine Ella Shirt fra Lene Holme Samsøe, strikket i Tynn Line fra Sandnes Garn!
Den er strikket ovenfra og ned, og ryggstykket er strikket høyere enn forsiden. 
Bladmønsteret på bærestykket er morsomt å strikke, og det gir også en fin passform fordi kombinasjonen av rett- og vrangmasker er så elastisk. Halsen strikket jeg lengre enn i oppskriften.
Her ser du baksiden, der den er strikket høyere. 
Garnet Tynn Line består av 53 % bomull, 33 % viskose og 14 % lin, og har en strikkefasthet på 27 masker pr. 10 cm.
Min Ella Shirt ble akkurat ferdig til 17. mai, og her feirer jeg det med litt bobler og kake på nasjonaldagen! Glassene er min farmors gamle champagneglass fra Hadeland Glasverk!
Jeg ble veldig fornøyd med den nye sommertoppen min, og har omgående startet på en ny, som jeg strikker i Alpakke Silke!
Denne gangen blir det i fargen Støvete Blå, og den får trolig lange ermer!
Hva strikker du i øyeblikket?
 

2 kommentarer:

  1. Nydelig genser! Gratulerer! Jeg har skrevet om feiringen av mitt barnebarn med ny bunad til konfirmasjonen. Det var en stor dag!

    SvarSlett
  2. Et nydelig stykke arbeid! Skjønner godt du gikk i gang med en til. Disse får du garantert glede av!

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!