søndag 7. august 2022

Nye Mårbacka emalje potter til pelargoniaene mine!

Sommerens beste kjøp, var disse lysegrønne emaljepottene med det passende navnet Mårbacka! 
De ble kjøpt på Leksands Knäckebröds fabrikkutsalg i Dalarna, der de har en stor og fin interiøravdeling.
De passet helt perfekt til pelargoniaene mine! Disse er riktig nok Dronning Ingrid, men veldig like Mårbacka pelargonia.
Les for øvrig det gode, gamle historien om Doktor Ingeborg!
Ved første besøket kjøpte jeg 2 stk. potter i mellomstørrelsen. Men angret, og reiste tilbake for å kjøpe en stor og en liten også.
Jeg pleier å si at jeg oftere angrer på det jeg IKKE kjøper, enn det jeg kjøper. Men denne gangen slipper jeg å angre på at jeg ikke kjøpte flere emaljepotter med meg hjem!
Ønsker du deg disse emaljepottene, har jeg funnet to nettsteder som sender til utlandet: Se her og her.
 

1 kommentar:

  1. Gratulerer med fine potter! De passet jo perfekt! Og jeg ser at du har vært i Sverige og handlet på loppis også. Jeg ser på gamle programmer om auksjoner i Sverige og får så lyst å dra dit! Det er langt fra Bergen til Sverige. I år har vi nøyd oss med besøk derfra til oss. Det var koselig. Så reiser vi dit et annet år :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!