søndag 11. juni 2023

Minst ett besøk i Drøbak i løpet av sommeren, er et absolutt must for oss!
Der kan humla suse, og det er spennende å gå blant de gamle skipshusene, som oser av historie, og som står akkurat slik de gjorde for flere hundre år siden! 
Og over alt er det idylliske bakhager, med rhododendron, roser, gamle stauder og fine slyngplanter.
Og jeg må ikke glemme å nevne Pavels konditori, der vi alltid kjøper oss verdens beste kanelsnurrer!
Her har en gammel trebåt blitt gjort om til blomsterhylle! 
Kyststien langs Oslofjorden går gjennom Drøbak - se kart her.
Og verdens eneste lutefiskmuseum finner du selvsagt i Drøbak! Se her.
I en litt bortgjemt bakhage holder Jeanette Knubels Dukkehuset til. Hun har et spennende utvalg, og eget dukkeverksted! Se her.
Hun har til og med en egen "mannfolkbenk"!
Og det kan trenges etter mange timer på vandring i varmen!
Ønsker du deg en ny sommerbok, finner du det i lesekiosken i båthavna. Der du kan ta deg en gratis bok, og gjerne legge igjen en du selv er ferdig med!
Drøbak er en fredelig plett, 
og det anbefales et sommerbesøk eller flere! Se gjerne Visit Drøbak & Oscarsborg før besøket!

3 kommentarer:

  1. Deilige tur. Tusen takk, Cathrin. Jeg liker veldig...
    så koselig lang Oslofjord :-)))
    Masse hilser til deg. Herlige tur du har hat.
    I dag er det symaskinens dag - sier radiomelderen :-)))
    And akurat denne dag syr jeg plisserte bukser til sommeren og ja, jeg elsker symaskinen min :-)))
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  2. Jeg elsker slike bok kiosker. Ser jeg en så må jeg innom for å se om det er ei bok eller to å ta med seg hjem.

    SvarSlett
  3. Så koselig innlegg! Der skulle jeg likt å vandre omkring. Beklager,men det er lenge siden jeg har lest blogginnlegg. Det har vært så mye denne tida, men alltid kjekt å være tilbake. God sommer!

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!