søndag 28. mai 2023

Familiens stråmønster servise på utstilling i det nye Nasjonalmuseet!

For noen år siden solgte jeg et stort Egersund Fayancefabrik stråmønster middagsservise.
Det hadde vært i min manns familie, og ble produsert i årene 1920-54. 
Men med flere middagsserviser som fylte opp i skapene, bestemte vi oss for å selge dette. Og det var med tungt hjerte, selvsagt.
Men, så fikk vi en høyst uventet henvendelse på Finn-annonsen vår! 
En konservator fra Nasjonalmuseet, som da var under bygging, ønsket å kjøpe serviset til det nye Nasjonalmuseets samling av norskprodusert fajanse!
Og etter en tid ble det hentet av Nasjonalmuseets ansatte, som pakket det sirlig inn, del for del!
Så nå står stråmønster serviset vårt utstilt på Nasjonalmuseet, og du finner det på nettsiden deres her!
Så salget vårt fikk en lykkelig slutt! For nå kan vi gå på Nasjonalmuseet og se det igjen, hvis vi vil!

2 kommentarer:

  1. Historie med en lykkelig slutt, men skjønner godt det var krevende å gi slipp på dette fine serviset.

    Fortsatt god pinse fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Oi, så morsomt! Nå blir det tatt vare på på aller beste måte! Veldig mange deler og i god stand, ser det ut til. Gratulerer, må jeg nesten si! :) Sånn kan det gå!

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!