onsdag 12. juli 2023

Mine nye sommer favoritt: Rosa topp med sadelskuldre og falske fletter!

Da kan jeg endelig vise frem min nye, rosa sommertopp med såkalte sadelskuldre og falske fletter! 
Modellen heter Kyoto, og er fra Lene Holme Samsøes bok Egostrikk.
Garnet heter Butterfly, og er kjøpt i Danmark. Det er i 23 % silke og 77 % bomull.
Det er første gang jeg strikker sadelskuldre! Skuldrene strikkes på toppen av ermet, og syes på for- og bakstykket etterpå.
Her har jeg sydd i ermene med skuldrene, og skal ta opp masker for å strikke halskant.
Og her er halskanten også på plass!
"Kyoto" var veldig morsom å strikke, og jeg kommer også til å strikke den i ull med lange ermer! 
Her er jeg foreviget mens jeg dekker bordet og ordner med markblomstene til en familiesammenkomst!
Ingen ting slår sommerens markblomster!
Og her er det klart til sommergjestene!
 
Fortsatte god sommer til dere alle!

4 kommentarer:

  1. Skikkelig sommerfølelse med markblomster og nydelig rosa trøye.

    SvarSlett
  2. Nydelig topp, åsså rosa da, yndlingsfargen min.

    SvarSlett
  3. For en deilig sommergenser! Og et nydelig dekket bord for sommerfest! :)

    SvarSlett
  4. Kjempefin sommertopp! Dyktig designer, så jeg skjønner du vil strikke flere. Nydelig farge også! Delikat er vel kanskje ordet jeg vil bruke! Ser du koser deg med å stelle i stand til sommerfest.

    Fortsatt god sommer fra Ingunn

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!