torsdag 20. juli 2023

Herlig loppis midt i hjertet av Dalarna!

I fin sykkelavstand til Rättvik i Dalarna, på den svenske landsbygden, fant vi dette herlige loppiset!
Der ble vi ønsket velkommen av en skjønn katt, og på tunet løp det høner fritt omkring! 
Mange svenske loppis som dette, har ofte oppe kun om sommeren. 
I det gamle huset var det mange rom, og mange rariteter! 
Det var mange slags kurver, trearbeider, bokser, filleryer, og klassisk, svensk håndverk.
Jeg falt veldig for denne gamle sponkurven på ben, som trolig har vært en babyseng.
Gamle bilder av kongelige var det flere av.
Loppiset var ikke så lett i se fra veien, men dette flagget fikk meg til å bremse opp!
Og så fanget hønene på tunet oppmerksomheten min!
Loppis ti büda finner du langs Nittsjövägen - se kart og kontaktinfo her
 

2 kommentarer:

  1. Man blir brått satt 100 år tilbake i tid.

    SvarSlett
  2. Dette er vel et slikt sted som trenger en mannfolk-benk ute med kaffeservering slik at vi damene kan snoke rundt i fred og ro. Jeg driver og kvitter meg med ting og trenger absolutt ikke påfyll, men det er artig å se da.

    Fortsatt god sommer!

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!