onsdag 28. februar 2024

Cathrine Design: Genser i vranbord strikk med splitt i sidene!

Etter et dypdykk i garnlageret mitt, fant jeg noe fint babygarn som jeg kjøpte i Danmark for noen år siden.
Og ideen med å strikke meg en lang, høyhalset genser av det, ble endelig en realitet!
Garnet er supermykt, og genseren blir så deilig å krype inn!
Genseren er strikket nedenifra og opp med striper etter innfallsmetoden! Jeg la opp 300 masker på pinner nr. 3, og strikket 3 r og 3 vr til passe lengde. 
Deretter strikket jeg ermene, som ble strikket sammen med bolen med raglanfelling.
Halsen ble strikket med pinner nr. 2 1/2. Først strikket jeg 1 pinne vrang, før jeg tok inn til 2 r og 2 vr, og strikket til halsen var lang nok (17 cm).
I og med at genseren er strikket i vrangbordstrikk, vil den trekke seg sammen og tilpasse seg kroppen!
I ettertid angret jeg på at jeg ikke hadde strikket genseren med splitt i sidene. Men det gjorde jeg noe med!
 
Så neste gang viser jeg hvordan man lager splitt i sidene på et ferdig strikket plagg!


2 kommentarer:

  1. Fin genser du har strikka! Veldig godt med en tynn genser. Vrangbordstrikk er ganske seint, synes jeg, men når resultatet blir så bra, er det bryet verdt. Gleden meg til neste episode.....

    Klem Ingunn

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Ingunn! Ja, det er tidkrevende med vrangbordstrikk, så derfor var dette et til- og fra prosjekt, mellom andre ting! God helg til deg! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!