lørdag 20. juli 2024

Cathrines Gjenbruks favoritter: Jeg besøker Cafékyrkan Hörnan i Rättvik, Dalarna!

Til tross for feriestengt blogg, måtte jeg innom med et lite tips, hvis du skulle befinne deg i Dalarna i løpet av sommeren, eller retter sagt i Rättvik!
For der finnes det, utenom flere loppis langs landeveien, en gjenbruksbutikk du bør besøke: Cafékyrkan Hörnan, som ligger rett ved torget.
De holder de åpent i HSB-gatan 3 tirsdag-fredag kl. 12.30-17.30 og søndag kl. 10.00-14.00.
Butikken bugner av klær til store og små, tekstiler, glass, porselen, husgeråd og rariteter!
Her fra bordet med koboltblått glass, som øynene mine alltid faller på!
Denne lysestaken fra 1950-tallet var et slikt blikkfang!
Er du på jakt etter klær og sko, var utvalget stort.
I et monter sto Maria fra Rosenthal og ropte på meg! Jeg har et slikt kaffeservise etter min farmor.
Butikken ser kanskje liten ut, men den strekker seg gjennom hele bygget, og har flere rom. 
I Rättvik finner du også Röda Korset Second hand, som ligger i Torggatan 2. Link.
Er du i Rättvik akkurat nå, må  du passe på å få med deg det Baklucke Loppis som holdes på Knektplassen denne helgen! Link.
 
Med ønske om en fortsatt god sommer!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!