fredag 23. august 2024

Jeg syr armlene beskyttere til vår Ektorp sofa!

Det er lenge siden jeg planla å sy armlenebeskyttere til vår Ektorp-hjørnesofa. Se DIY; Lag armlenebeskyttere til sofaen selv!
Men så fant jeg aldri det rette stoffet i riktig lyseblå farge, eller klarte å bestemme meg for hvordan de skulle syes!
Men etter at sofatrekket nylig ble vasket, tenkte jeg at nå MÅ jeg gjøre det!
Og et lite besøk hos Selfmade (tidligere Stoff & Stil) fant jeg endelig et stoff i baby kordfløyel som passet helt perfekt!
Mønster ble laget, og jeg bestemte meg for at jeg ville sy på bisebånd, slik det originale sofatrekket har.
Her ser dere før-og etter bildene! Og jeg må si meg veldig fornøyd med resultatet!
Jeg valgte å lage armlenebeskytterne så høye at de går nedenfor sitteputen, og så lange at de holdes på plass av ryggputen.
Jeg var så fornøyd med resultatet, at jeg nå har kjøpt samme type stoff for å sy armlenebeskyttere til Strandmon lenestolen også!
Få mønster og sømbeskrivelse til armlenebeskytterne jeg laget til Ektorp sofaen vår her!

1 kommentar:

  1. Så smart! Og så flott det ble! Jeg sydde nytt trekk på sofaen min mann hadde med inn i ekteskapet for over tretti år siden. Den sofaen er byttet ut. Men slike armlenebeskyttere skulle jeg ha sydd til godstolene! Kanskje jeg får gjort det en vakker dag! :) Nå har du ihvertfall bidratt med inspirasjon til prosjektet. Tusen takk!

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!