fredag 6. august 2010

Fars favoritt!



Ut på tur, aldri sur, heter det jo! Og da det vel først og fremst viktig at alle skal glede seg, og nyte turen og opplevelsen! Og far nok blir veldig glad hvis det kommer et lite innslag med motor og brom brom, midt oppi fruens intense ønske om Porselensmuseum, kunstmuseum, bygdemuseum, og et utall av loppis!
Så da ble det besøk på Motala Motormuseum, hvor jeg må medgi at de hadde en flott utstilling, og mange artige innslag, selv for en som ikke er så veldig bilinteressert! På sine 2000 kvm har de bl.a. en av Sveriges største Rolls-Royce utstillinger, og her finner man listen over museets utstilte biler, og her museets mc'er!
Det som imponerte mest, var nok alle miljøene de hadde klart å gjenskape, slik som denne gamle besinstasjonen, og bilverkstedet fra 1930-tallet! Og alle detaljer rundt hver eneste bil og mc var utrolig gjennomført, og ga en følelse av "å være der"!
Det var imponerende, og som kronprinsess Viktoria hadde sagt da hun besøkte museet: - Var har ni fått tag på alla saker? Her ser dere campingvognen "Rullebo" fra 1960, som det var kjempemoro å se, med alt tidsriktig utstyr både ute og inne!
På vei til neste opplevelse, kjørte vi forbi disse skiltene med "Kör sakta! Se upp för läkande barn!", som vil gi enhver bilfører en liten ekstra tankevekker!

5 kommentarer:

  1. Vi var på et tilsvarende museum i Danmark. På Egeskov som ligger på Fyn.
    Vi passer også på å få med oss noe slikt hver sommer. I år ble det Kalmar slott.

    SvarSlett
  2. Det så interessant ut! Jeg likte spesielt "rullebo" :) Det hadde vært noe å ha med på tur ;)

    Ha en fin helg! Klem fra Sylke

    SvarSlett
  3. Hi hi, for en stolt brannmann!!!

    Ha en fin dag!
    Klem Lise

    SvarSlett
  4. Er man på tur, må alle ønsker oppfyles:D Men samtidig var det jo masse interessant her, så du koste deg vel litt du også;)

    Ha ei flott helg og klem fra meg;)

    SvarSlett
  5. Oioioi, her skulle jeg vært!! Eller hit må jeg dra en gang! Elsker gamle biler, og når de i tillegg lager disse miljøene rundt er det jo halt fantastisk! :-) Ha en fin helg! Klem

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!