onsdag 3. juli 2013

Farmors vekt + hylle = sant!

Jeg har fortalt om farmors gamle panservekt mange ganger tidligere (se her og her), og den er ofte med på bilder fra kjøkkenet! Det lille hjørnet her kalles derfor farmor-kroken!
Men for en liten stund siden fikk jeg en uventet beskjed: Den lille hyllen som vekten en gang sto på var gjenfunnet!
Jeg husker den så godt, der den hang høyt opp på farmors kjøkkenvegg; på den panelte veggen inn mot spiskammeret!
Her et kjøkken som likner det min farmor hadde!
Og nå har de to - vekten og hyllen - endelig funnet hverandre igjen - og her ser du den nye plasseringen de har fått hos oss!
Hyllen har opprinnelig vært lysegul, men har senere blitt malt lysegrå. Jeg husker kun denne fargen, og at den hang høyt, høyt oppe på veggen!
Muligens var det fordi jeg var et lite barn, og så den fra 1 meters høyde!
Og det var på hengende håret at hyllen fikk plass mellom de to kjøkkenvinduene våre,
hvor den må sies å ha fått hedersplass!
Så da er ringen sluttet - for farmors kjøkkenvekt og hylle - og de skal aldri mere skilles ad igjen!

5 kommentarer:

  1. Så fint at hyllen har kommet "hjem" til deg og kjøkkenvekta! Sånne ting fra barndommen blir hyggelige minner. Vi kan se på dem og huske steder og personer som betydde noe for oss.
    Dessuten har du et utrolig fint og koselig kjøkken.

    Vigdis

    SvarSlett
  2. Så heldig du var, og for et lykketreff at hyllen ble gjenfunnet!
    En liten ting med høy sjarmfaktor og mange gode minner - slikt er verdt mer enn sin vekt i gull.
    Tenk at den også passet på millimeteren, nå vil den skape nye gode minner hos barnebarn *S*
    Takk for hyggelig tilbud om å se etter gode kjøp i Danmark! Vi skal på en liten rundtur i juli, og jeg har en bitteliten følelse av at jeg kan komme til å handle mer enn godt er, så akkurat denne sommeren er jeg vel berget, men jeg tar tilbudet med til senere år *S*
    Gode dager til deg - Liv

    SvarSlett
  3. Så artig at hylla dukket opp igjen, den gjorde seg virkelig der mellom vinduene :-)

    SvarSlett
  4. Så koselig at hylla har kommet på plass , bokstavelig talt;)
    Passet jo perfekt mellom vinduene.
    Artig det gamle bildet som lignet din farmors kjøkken..Det vekket minner hos meg og da fra min mormors kjøkken.

    Den smale perlepanelen stående...porselens ting til både nytte og pynt. Spesielt to ting var jeg så facinert av...Det var en liten hjørnehylle laget spesielt til vekkerklokka og en kjempestor spiseskjei i messing. Den hang som pynt på veggen og var med i kofferten da mormor kom fra USA.

    Koselige minner.
    Takk for at du inspirerer og vekker dem til live.

    Klem fra Anne.

    SvarSlett
  5. Så koselig at hylla har kommet på plass , bokstavelig talt;)
    Passet jo perfekt mellom vinduene.
    Artig det gamle bildet som lignet din farmors kjøkken..Det vekket minner hos meg og da fra min mormors kjøkken.

    Den smale perlepanelen stående...porselens ting til både nytte og pynt. Spesielt to ting var jeg så facinert av...Det var en liten hjørnehylle laget spesielt til vekkerklokka og en kjempestor spiseskjei i messing. Den hang som pynt på veggen og var med i kofferten da mormor kom fra USA.

    Koselige minner.
    Takk for at du inspirerer og vekker dem til live.

    Klem fra Anne.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!