søndag 16. mars 2014

Alpelue med Marius mønster!

Her er min nystrikkede alpelue med Marius mønster!
Den er strikket med Sandnes alpakka, og oppskriften er min egen!
Og som Marius luen jeg strikket til en venninne nylig link, har jeg valgt å strikke taggekant i stede for vrangbord!
Fargene er klassisk hvitt, blått og rødt, og jeg valgte å avslutte med bunnfargen i toppen!
Toppen er felt så det har dannet seg et pent mønster bak!
Luen sitter veldig godt på hodet, og jeg ble veldig fornøyd med fasongen på den!
I Å feste belegg uten å sy et eneste sting! kan du se hvordan jeg laget brettekant på alpeluen UTEN å måtte sy det fast på baksiden etterpå!
 

6 kommentarer:

  1. Kjempefin :)Gøy å lage noe ingen andre har maken til! Fin søndag til deg :)

    SvarSlett
  2. Så lekker den ble til deg! Du snakker om å sitte som et skudd eller være skapt for! Ja, nå kan du gå ut i våren. Ikke mye vår her, men det er vi vant til i mars.

    Ha en fin søndag!

    Klem

    SvarSlett
  3. Den var fin, og så god ut. Vinteren er jo ikke helt over, så godt med noe varmt på hodet:)
    Ønsker deg en fin dag!
    Anette

    SvarSlett
  4. Så fin denne ble, og veldig fint mønster på toppen der du har felt masker.

    Fin lue på en flott dame :)

    PS,
    likte solbrillene dine, fin farge og fasong.

    SvarSlett
  5. Så flott lue i veldig fin fasong!

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!