søndag 13. januar 2019

Masker med mening: Jeg strikker for Amanda prosjektet og Lomme venner!

Jeg har startet det nye året med å strikke et selvkomponert babyteppe til Amanda prosjektet!
Som sikkert mange av dere vet, trenger de stadig påfyll av strikkede og heklede tepper, sokker og luer som gis til nyfødte og alvorlig syke babyer på sykehusene rundt omkring i landet.
Og, selv om mitt bidrag ikke blir det største, er det jo slik at ingen kan hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen!
Babyteppet jeg strikker i rutemønster skal få striper i duse farger.
Senere skal jeg strikke sokker og lue i samme farger! Se Tove Fevangs oppskrift her.
Hos både Amanda prosjektet og på Tove Fevang sin hjemmeside, finner du  oppskrifter, tips og råd. 
Lommevenner er små strikkede eller heklede venner som gis til barn som trøst når de må kjøre ambulanse.
Du kan lese om Lommevenner her og på Facebook her.
Jeg har tidligere strikket en liten ladning Lommevenner, og laget en oppskrift som du finner her.
Amanda-prosjektet og Lommevenner er masker som gir mening!

1 kommentar:

  1. Masker med mening var den riktige betegnelsen. Fint gjort av deg. Jeg har strikka lomme-venner, men har ikke bidratt til Amanda-prosjektet. Det burde jeg jo gjøre. Takk for inspirasjon!

    God ny uke fra Ingunn

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!