fredag 1. mars 2019

Fin babystrikk til Amanda prosjektet!

I Masker med mening og Småstrikk og babyteppet til Amandaprosjektet tar form, skrev jeg om Amandaprosjektet, som du finner her.
Det er mange frivillige bidragsytere som sørger for varmende tepper, luer, sokker og votter til barn på nyfødtintensivavdelingene på sykehus over hele landet. 
Og mitt lille bidrag i denne omgang, er 1 sett med teppe, lue og sokker 0-3 mndr. 
og 1 sett lue og sokker til en prematur baby.
Fargene jeg har valgt er natur, støvgul, støvrosa og støvblå. Garnet er Trysil babygarn i 100% merinoull, som holdt seg fint etter vask.
Teppet ble 90x80 cm. Det ble tørket flatt på et håndkle, og strukket i riktig fasong. Alle delene ble vasket med parfymerfri Milo.
Luene og sokkene er strikket etter oppskriften til Tove Fevang, som du finner her.
Jeg synes det var morsomt å pynte opp med den rosa og lyseblå VW lekebilen! 
I dag kan jeg sende mitt første bidrag til Amandaprosjektet!

3 kommentarer:

  1. Delikat bidrag til Amanda-prosjektet! Du er snill og flink!

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Så fine ting! Flink du er og selvfølgelig snill. Ha en fin kveld.
    Klem Christina

    SvarSlett
  3. For et fantastisk prosjekt. jeg er helt sikker på at mottakerne blir glad og rørt.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!