onsdag 29. mai 2019

Bounty kaken ble festens favoritt!

I slutten av mai har vi alltid en liten sommerfest hos oss, og denne gangen dristet jeg meg til å bake en nykommer: Bounty kake!
Kaken er en etterlikning av Bounty sjokoladen, som har nydelig kokosfyll!
Og her er jeg i gang med forberedelsene!
Først lages sjokoladekakebunn. 
Eggehvitene piskes, før man har eggeplommer og det tørre opp i.
Når kaken var avkjølt, fjernet jeg bakepapiret.
Der etter lages kokosfyllet av kokos, sukker og melk som kokes til det tykner. Her står kokosfyllet til avkjøling.
Kakebunn og kokosfyll avkjøles, før kokosfyllet bres ut over. Så må kaken avkjøles i kjøleskap, før varm sjokoladeglasur has på.
Jeg valgte å fryse kaken, og den var like fin etter opptining!
Tips: Skjær kaken i biter, og flytt over på fatet når kaken er halvtint. Settes i kjøleskap i tett pose til 1-2 timer før servering.
Oppskriften finner du her. Lykke til! 

3 kommentarer:

  1. At denne ble festens favoritt skal du få meg til å tro. Den ser kjempegod ut. Har sjekka oppskrifta, og den er nok ikke noe for meg som har diabetes type 1. Men det kunne vært artig å bake den, da.

    God onsdagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Nam, kaken ser ut veldig god...
    og sommerfest er alltid veldig bra. Ha masse glede. Takk for oppskriften, jeg tenker, jeg bake kake :-)) Tusen takk. Klem fra Viola

    SvarSlett
  3. Takk, Cathrine. Jeg lagde kaken og det er deilig. Jeg hadde et besøk og alle var begeistret.
    Jeg ga fersk plukket jordbær til. Herlig :-))
    Hilsen til deg.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!