mandag 16. desember 2019

Pynt til jul: Svibler og amaryllis i blått og hvitt porselen!

I god tid før jul tar jeg frem samlingen min av blått og hvitt porselen, og setter blomsterløker!
I år har jeg satt mange svibler og en amaryllis sammen i denne terrinen som mangler lokk, og derfor har gjort nytten som potteskjuler siden jeg fant den i en bruktbutikk i sommer!
Jeg bruker grønn mose til å dekke over løkene med.  
Noen svibler havner også gjerne i et sausenebb,
eller i et gammelt krus!
Svibler er også hyggelig å sette i en gammel kaffekjele,
eller i en sprukken, gammel hollandsk krukke!
I år har jeg satt mest hvite svibler, og noen få blå.


1 kommentar:

  1. Så nydelig! Svibel er juleblomst for meg. Husker venninna mi og jeg fikk svibler av en felles venn til jul. Han var gartner og hadde utsalg og forstand på slikt. Da var vi to jentene i vår spede ungdom og brydde oss lite om blomster før den opplevelsen for femti år siden.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!