søndag 8. desember 2019

Slik lager du en meningsfull advents kalender av gamle familie foto!

I år har ett av barnebarna fått en helt spesiell adventskalender av meg!
Jeg fikk ideen da jeg lånet noen gamle fotoalbum av min mor som jeg skulle skanne, og fikk se noen fine bilder fra familiens advent og julefeiringer!
I egne album har jeg bilder fra mine barn og barnebarns jul, og fra min svigerinne fikk jeg en rekke bilder fra svigerfamiliens julefeiringer!  
Så begynte arbeidet med å plukke ut de 24 beste bildene gjennom 4 generasjoner, og det var ingen lett oppgave! 
Mange av bildene ble bestilt i retroformat med et lite skrivefelt, der jeg fikk trykket hvem som var på bildet, årstall og hvor det var tatt.
Bildene ble lagt i vanlige poser til adventskalendere,
som ble nummerert og tilfeldig plassert. 
Jeg kjøpte en passelig stor eske hos Søstrene Grene til å ha adventsposene i, 
og lot det følge med oppheng.
Jeg har fått hyggelig tilbakemelding fra barnebarnet, som synes det er moro å få et nytt bilde hver dag frem til jul!
Og på julaften får hun et lite fotoalbum som bildene kan samles i! 

2 kommentarer:

  1. Hei! Dette var en fantastisk koselig idé til adventskalender og julegave! :)

    SvarSlett
  2. Så kreativ du er! Synes du er veldig omtenksom og snill også. Tommel opp! Så artig det må være å få familiens historie i et album til jul!

    Klem

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!