onsdag 21. oktober 2020

Høstens strikke prosjekt: Fryd herre genser!

Da Bygårdsmannen nylig selv fikk velge hvilken genser jeg skulle strikke til ham, valgte han Fryd (modell Raya) fra Viking Garn!
Og den er jeg godt i gang med nå!
Modellen finner du i hefte 1709. Link.
Garnet er Alpaca StormAlpaca Storm er et utrolig mykt  garn i blandingen 40% Superfine Alpakka, 40% fin Merino ull, 20% Nylon forsterket. Sammenlignet med andre garn på markedet, gir vår blanding mulighet for å bruke pinne nr. 4 + 4.5. Dette gir forbrukeren 15-20 % lettere plagg.
Genseren har fine naturfarver, som minner meg om islands genserne jeg strikket da bara mine var små!
Den strikkes nedenfra og opp, og med raglanfelling.
Nå har jeg startet på erme nr. 2, og det er ikke lenge til sammenstrikkingen begynner!
Det finnes også votter, sokker, luer og annet tilbehør i Fryd mønsteret. Se her.
Fryd-genseren blir enten årets julegave eller en jubileumsgave! 

1 kommentar:

  1. Det var en kjempefin herre-genser! Synes fargene er så nydelige. Dette blir en fin presang. Tipper du koser deg med strikkinga.

    Fortsatt god onsdag fra Ingunn

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!