mandag 21. februar 2022

Egostrikk: Deep Woods Sweater!

Genseren har flettemønster langs ermene, og strikkes ovenfra og ned med raglanfelling. 
Den er supermyk og lett, og nydelig mot huden!
Genseren er strikket med 1 tråd DROPS Flora (65% ull og 35% alpakka) i farge nr. 16 pistasje, og 1 tråd  DROPS Kid-Silk i farge nr. 34 salviegrønn.
Den var morsom å strikke, ikke minst fordi jeg er veldig glad i flettemønster!
Denne genseren blir nok en vinterfavoritt!
Som vanlig gjorde jeg noen egne justeringer, og strikket halskanten noe høyere enn i oppskriften. 
Jeg  la  også til 4-5 cm på lengden, og valgte en ull- og alpakkablanding i stede for 100% alpakka.
Vaskeråd: Håndvask 30 grader med Milo. Tørkes flatt.
Deep Woods Sweater finnes også som jakke med V-utringning, hvis du heller foretrekker det.
 

3 kommentarer:

  1. Du har strikket en fantastisk genser, garnet er veldig fint og jeg liker spesielt godt flettemønsteret.
    Jeg har på meg en lignende genser akkurat nå, men kabelmønsteret er spredt foran :-)))
    Ha masse moro å bruke den.
    p.s. Jeg strikker også halsen høyere :-) og liker også genserne litt lenger :-)
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  2. Kjempefin genser i nydelig farge! Det må bli vår-genser, dette! Er nesten litt misunnelig, men jeg har så mange gensere i skapet. Så jeg får vel fortsette med oldemorrutene mine og sokke-strikken.

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem Ingunn

    SvarSlett
  3. Gratulerer med nydelig genser! Den ser deilig ut! Ja, du må jo kunne unne deg selv noe også innimellom, spesielt når du strikker den selv :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!