søndag 13. mars 2022

Vis din støtte, og bidra til nødhjelpsarbeidet i Ukraina!

Ord blir fattige, men handling sier mer enn tusen ord! 
Og vil du hjelper ukrainere som er rammet av krig, og ukrainere på flukt, så er økonomisk støtte via en av de store hjelpeorganisasjonene den beste hjelpen du kan gi! Link til hjerte fra Ira Rott.
Små eller store beløp - alt hjelper! Link til broderi hos DMC her.
Selv har jeg valgte meg ut Røde Kors, som har lang historie med å hjelpe mennesker i krigområder. Du kan støtte Røde Kors sitt arbeide her.
Mange, som Rauma Garn, har donert deler av omsetningen sin til hjelpearbeidet. 
Det er mange måter å vise sin støtte og solidaritet på; som å gå med håndlagde produkter i Ukrainas farger. Her Ukraina Peace-luen fra Shiona Rizza.
Og det finnes nå mange gratis oppskrifter på solidaritetsprodukter du kan lage selv. Luen over er fra Yellow Cosmo.
Lanja har laget oppskrift på pulsvanter. Link.
Og denne oppvaskkluten finner du hos Michelle Bernard
Strikkede hjerter i Ukrainas farger kan brukes som button, på en veske eller som en lenke i vinduet. Fra Marianna's Lazy Daisy Days.
How lovecrafts finner du oppskriften til dette pannebåndet.
Med hjerte for Ukraina! 
 

1 kommentar:

  1. Tusen takk for gode tips! Et beundringsverdig arbeid du legger ned for denne gode saken. Denne krigen var det siste vi trengte akkurat nå. Jeg skjønner ikke at det skal være nødvendig å drepe hverandre. Vi får hjelpe der vi kan.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!